Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er senest blevet opdateret den 19. Juni 2023.

GENERELT

Disse betingelser gælder for alle køb på hjemmesiden www.modane.dk, Ejes af MODANE ApS, CVR 42790990, Strandgyden 1, Asperup. Ved afgivelse af din ordre accepterer du de til enhver tid gældende handelsbetingelser. Modane anbefaler derfor, at du læser handelsbetingelserne grundigt igennem.

Modane kan til enhver tid ændre betingelserne med virkning for fremtidige køb.

BETALING OG PRISER

Alle priser på www.modane.dk opgives i danske kroner (DKK) inklusive moms. Inden du godkender din ordre, fremgår den endelige pris for ordren inkl. forsendelsesomkostninger.

Betaling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Modane tager imod betaling med: Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard og MobilePay. Beløbet trækkes først, når ordren sendes ud af døren. Kvittering for køb modtages via e-mail.

Din betaling behandles betryggende, og Modane krypterer dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer). Det er således kun PensoPay, der får adgang til dine betalingsoplysninger - og de er til at stole på.

LEVERING

Modane udbyder levering via DAO. Levering kan ske til Danmark og finder sted til den adresse eller leveringsted, du har oplyst ved afgivelse af din ordre.

Forsendelsesomkostningerne afhænger af den valgte forsendelsesmetode og fremgår i forbindelse med din ordre.

Alle ordrer afsendes inden for 1-2 hverdage, og er ordren ikke modtaget indenfor 5-7 hverdage, skal jeg kontaktes på support@modane.dk eller 41 40 30 90. Sagen undersøges da i ordresystemet og om nødvendigt hos DAO.

Modane står ikke til ansvar for eventuelle forsinkelser fra forsendelsesfirmaet.

REKLAMATION

Købelovens mangelsregler, herunder reglerne om reklamation, finder anvendelse på køb af varer.

Det vil sige, at du har 24 måneders reklamationsret fra leveringstidspunktet, hvis den købte vare har en mangel, f.eks. en fabrikations- eller materialefejl. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. En reklamation inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen, vil altid anses for at være rettidig.

Når du reklamerer, bedes du skrive til Modane og oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er, så problemet kan løses så hurtigt og nemt som muligt.

Du kan vælge, om du ønsker, at varen skal repareres eller byttes. Tilbagebetaling af købsbeløbet er derimod kun en mulighed, (i) hvis der er tale om en væsentlig mangel, eller (ii) hvis ombytning eller reparation ikke er muligt eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Modane.

Er reklamationen berettiget, refunderer Modane de rimelige forsendelsesomkostninger, der har været forbundet med at sende varen retur. Hvis din reklamation ikke er berettiget, skal du selv afholde forsendelsesomkostninger, herunder Modanes omkostninger til returnering efter undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har selv ansvaret for varen indtil Modane står med den i hænderne. Gem derfor postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track & trace nummer. 

FORTRYDELSESRET

For at udøve din fortrydelsesret skal du give mig en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet, f.eks. ved at sende en e-mail til support@modane.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen nederst i disse betingelser, men dette er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fristen er udløbet.

UDNYTTELSE AF FORTRYDELSESRETTEN INDEN FOR DE FØRSTE 14 DAGE EFTER LEVERING

Ifølge forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag varen modtages.

Fortrydes købet, skal Modane underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog varen. Udløber fortrydelsesfristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag anses fortrydelsesfristen for udløbet den følgende hverdag.

RETURNERING OG REFUNDERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes retur til os som pakke med tracking. På den måde er du bedst sikret, i tilfælde af at pakken måtte bortkomme under transportørens håndtering. 

Pakken skal sende direkte til vores adresse og må ikke sendes til en Pakkeshop. Sendes pakken til en pakkeshop, vil pakken ikke blive afhentet og vil i så fald blive returneret til dig igen. 

Returvarer bedes sendes retur til flg. adresse:

Modane ApS
Strandgyden 1

5466 Asperup

Du skal selv betale returporto og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. DAO Returlabel kan dog købes af os for DKK 39. Vælges denne løsning, har vi ansvaret, hvis der opstår skade under transporten.

Har du modtaget forkert vare- eller er produktet defekt ved levering, er det os der bærer returomkostningerne.

Det er vigtigt, at dit navn og adresse vedlægges - helst en kopi af ordrebekræftelsen, så vi har mulighed for at finde ordren i kunderegistret. Returneringen bedes desuden mærket ”returnering”.

Det er desuden vigtigt, at du pakker varen forsvarligt ind ved returnering, da du bærer risikoen for varen, indtil Modane modtager varen. Vi opfordrer dig til at gemme forsendelseskvitteringer.

Produktet skal returneres i samme stand som ved levering og i original emballage. 

Når du fortryder et køb, refunderer Modane betalingen til din konto hurtigst muligt og senest 14 dage efter vi har modtaget pakken retur. 

Tilbagebetalingen sker til samme betalingsmiddel, som du anvendte til købet, medmindre andet er aftalt. Du pålægges under ingen omstændigheder noget gebyr som følge af tilbagebetalingen.

VIRKSOMHEDENS FORPLIGTELSER OG RETTIGHEDER

Køber modtager altid en ordrekvittering ved gennemførslen af køb. Ordrens informationer opbevares i Modanes arkiver i 5 år. Det er ikke muligt at tilgå ordrekvitteringen via www.modane.dk. Ønskes et nyt eksemplar af ordrekvitteringen, bedes du i stedet sende en e-mail til support@modane.dk

FORBEHOLD

Modane kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af manglende opfyldelse af kontrakten på grund af en uforudsigelig begivenhed, som vi ikke har kontrol over, f.eks. uroligheder, hel eller delvis strejke, især i transport og/eller kommunikationssektoren, brand, oversvømmelser eller lignende tilfælde.

Modane tager endvidere forbehold for udsolgte varer samt tastefejl på hjemmesiden.

PERSONDATA

Modane behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med virksomhedens persondatapolitik.

KLAGEADGANG OG LOVVALG

Du er altid velkommen til at rette henvendelse til Modane, hvis du vil klage over et køb. Hvis vi ikke kan opnå enighed, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis betingelserne for at klage er opfyldt. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.

Aftalen mellem dig og Modane, herunder disse handelsbetingelser, er underlagt dansk ret, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse i det land, hvor du har bopæl.